• Tuncay Ozturk

10 MODURI DE A EVITA DUREREA DE SPATE



Dacă ați fost încetinit de o durere de spate, nu sunteți singuri. Patru din cinci persoane suferă de dureri de spate la un moment dat, făcându-l al doilea cel mai frecvent motiv pentru a vizita medicul.


Durerile de spate au diferite forme, de la o durere persistentă, plictisitoare, până la o durere bruscă și înțepătoare și au multe cauze. Uneori rezultă dintr-o entorsă, fractură sau alte răni accidentale. Pot fi provocate de o boală sau de o afecțiune medicală, cum ar fi artrita, fibromialgia sau stenoza spinală (o îngustare a canalului spinal prin care rulează măduva spinării). Mulți oameni dezvoltă dureri de spate deoarece sunt supraponderali sau sedentari.


Vestea bună este că majoritatea durerilor de spate dispar în câteva zile sau săptămâni, iar chirurgia este rareori necesară. Mai mult decât atât, strategiile de auto-ajutorare simple, cum ar fi acestea, pot fi surprinzător de eficiente pentru a preveni durerea din spate și a o diminua:


1. Faceți mai mult sport. Dacă vă doare spatele, probabil vă gândiți că cel mai bun mod de a diminua durerea este să limitați exercițiile și să vă odihniți. O zi sau două de odihnă poate ajuta, dar mai mult decât atât poate că nu ajută durerea. Experții știu acum că activitatea fizică regulată poate ușura inflamația și tensiunea musculară.


2. Urmăriți-vă greutatea. Extra kilograme, în special în jurul abdomenului, pot face durerea din spate mai gravă prin schimbarea centrului de greutate și prin tensionarea spatelui.


3. Dacă fumați, opriți-vă. Fumatul restricționează fluxul de discuri spinale care conțin nutrienți, astfel încât fumătorii sunt deosebit de vulnerabili la durerile de spate.


4. Poziția de dormit. Dacă sunteți predispus la dureri de spate, discutați cu medicul despre cea mai bună poziție de dormit. A dormi pe partea ta cu genunchii trași în sus spre pieptul tău este uneori sugerat. Preferați să dormiți pe spate? Pune-ți o pernă sub genunchi și o altă sub spate. Somnul pe burtă poate fi deosebit de greu pe spate. Dacă nu puteți să dormiți în alt mod, plasați o pernă sub șolduri.


5. Acordați atenție poziției dvs! Cel mai bun scaun pentru prevenirea durerii de spate este unul cu un spate drept sau suport. Țineți genunchii puțin mai sus decât șoldurile în timp ce vă așezați. Puneți-vă picioarele pe un scaun, dacă simțiți nevoia. Dacă trebuie să stați pe o perioadă lungă de timp, țineți-vă capul în sus și stomacul tras înăuntru. Dacă este posibil, odihniți-vă pe un picior pe scaun - și comutați picioarele la fiecare cinci până la 15 minute.


6. Aveți grijă cum vă ridicați. Nu vă îndoiți de talie pentru a ridica obiecte grele. Îndoiți genunchii, trăgând în mușchii stomacului și ținând obiectul aproape de corpul vostru în timp ce vă ridicați. Nu răsuciți corpul în timp ce vă ridicați. Dacă puteți, împingeți mai degrabă decât să trageți obiecte grele. Împingerea este mai ușoară pentru spate.


7. Evitați tocurile înalte. Acestea vă pot schimba centrul de greutate și vă fac să vă întindeți spatele.


8. Evitați blugii skinny. Îmbrăcămintea atât de strânsă încât interferează cu îndoirea, așezarea sau mersul pe jos poate agrava durerea de spate.


9. Ușurați-vă portofelul. Așezarea pe un portofel învelit poate provoca disconfort și dureri de spate. Dacă o să stați pe o perioadă lungă de timp - în timp ce conduceți, de exemplu, luați portofelul din buzunarul din spate.


10. Alegeți geanta sau servietă corectă. Cumpărați o geantă sau o servietă cu o curea largă, reglabilă, care este suficient de lungă pentru a ajunge peste cap. O geantă tip poștaș (cum ar fi cele pe care le poartă mesagerii pe biciclete) se pot purta astfel. Având cureaua pe umărul opus al pungii distribuie greutatea mai uniform și vă ajută să vă păstrați umerii, chiar și spatele dumneavoastră, fără durere. Când transportați o pungă sau un compartiment greu fără mânere, schimbați frecvent mâinile pentru a evita stresul pe o parte a corpului. Pentru a ușura încărcătura, curățați periodic saci, carcase, rucsaci și alte suporturi de lucruri de care nu aveți nevoie.


#tuncayozturk #dureridespate #fizioterapie #kinetoterapie #centruderecuperare

14 afișare
Medicine Park
by Tuncay Ozturk

NU 

LUCRĂM

CU CNAS

SAU

CASMB.

OBȚINE O CONSULTAȚIE GRATUITĂ!