• Tuncay Ozturk

6 INGREDIENTE CE SPORESC NIVELUL DE CONCENTRARE



Dieta dumneavoastră joacă un rol important în reglarea energiei fizice și mentale, precum și a stării de spirit, ceea ce afectează, în schimb, atenția și concentrarea dvs. mentale. Dacă doriți să vă măriți focusul, următoarele șase alimente / băuturi s-au dovedit a vă ajuta:​

1. Grăsime de pește

Acizii grași de Omega-3 se găsesc în unele nuci și plante, dar peștii grași cum ar fi tonul și somonul sunt cele mai bune surse dietetice. Omega-3 sunt acizi grași esențiali (EFA) care sunt importanți pentru funcția creierului dvs. Acidul docosahexaenoic (DHA) și Eicosapentaenoicul sunt acizii grași găsiți în pești.

O cantitate considerabilă de creier este formată din omega-3, care sunt importante pentru performanța și memoria creierului. Copiii cu ADHD s-au descoperit că au niveluri mai scăzute ale nivelurilor esențiale de acid gras DHA și EPA. Cercetările au arătat că DHA poate ajuta la protejarea împotriva Alzheimer și demenței, iar consumul redus de acizi grași omega-3 este legat de creșterea riscului de declin cognitiv.

Cercetările au arătat că suplimentarea cu ulei de pește poate contribui la reducerea oboselii mentale și la îmbunătățirea timpilor de reacție a sarcinilor cognitive. Cu toate acestea, există dovezi științifice că acizii grași omega-3 derivați din consumul de pește sunt mai eficient metabolizați de organism decât de la suplimente.

2. Nuci

Deși toate nucile oferă beneficii pentru sănătatea creierului, nucile de pădure sunt cele mai bune pentru îmbunătățirea sănătății creierului. Aceste nuci sunt singurele care au acid alfa-linolenic, acid gras omega-3 de origine vegetala, in cantitati semnificative.

Nucile conțin, de asemenea, compuși polifenolici, cum ar fi pedunculina, care pot reduce încărcătura inflamatorie asupra celulelor creierului, pot spori conexiunile neuronale și pot crește neurogeneza (creare de noi neuroni în creier). Cercetările arată că consumarea unei mâini de nuci în fiecare zi poate contribui la creșterea concentrației și memoriei dvs., precum și la creșterea vitezei de procesare a informațiilor creierului.

3. Avocado

Avocado-ul este o sursă excelentă de grăsimi mononesaturate, care contribuie la creșterea producției neurotransmițătorului acetilcolină. Acetilcolina funcționează în primul rând ca un neuromodulator găsit în sistemul nervos central, care vă ajută să vă îmbunătățiți concentrarea și atenția prin îmbunătățirea percepției senzoriale.

Avocado-ul este o sursă bună tirozină a aminoacidului tirozină, un precursor al dopaminei, substanța chimică a creierului implicată în plăcere, motivație și învățare. Dopamina vă ajută să vă îmbunătățiți atenția și să vă concentrați. Concentrațiile reduse de dopamină se consideră a fi un factor care contribuie la tulburarea de deficit de atenție.

4. Ouă

Gălbenușul de ou este o sursă excelentă de colină, un precursor al acetilcolinei, neurotransmițătorul care ajută la îmbunătățirea concentrării și atenția prin reglarea funcției cognitive. Nivelurile scăzute de colină au fost asociate cu bolile Alzheimer și alte boli neurodegenerative. Colina este un precursor al citicolinei, un alt element important pentru sănătatea creierului. Citicoline ajută la creșterea fluxului sanguin către creier și îmbunătățește capacitatea creierului de a utiliza glucoza din sânge, principala sa sursă de combustibil. Cercetările au arătat că suplimentele de citicolină pot contribui la îmbunătățirea focalizării și a energiei mentale. Ouăle pot fi, de asemenea, o sursă bună de acizi grași Omega-3.

5. Ciocolată neagră

Ciocolata neagră este plină de flavonoide neuroprotective care beneficiază de sănătatea creierului prin promovarea plasticității creierului și ajutarea celulelor creierului să trăiască mai mult timp. Aceste flavonoide sporesc fluxul cerebral al sângelui care ajută la îmbunătățirea intervalului de atenție, a memoriei, a capacităților de rezolvare a problemelor și a timpului de reacție. Epicatechina flavonoidă găsită în cacao și ciocolată neagră ajută la îmbunătățirea diferitelor funcții cognitive. Un studiu a arătat că consumul de ciocolată neagră a îmbunătățit performanța la testele cognitive, incluzând testul abstract al raționamentului, testul de scanare și urmărire, , testul de memorie spațială vizuală și testul de organizare.

6. Ceai

Cercetările au descoperit că, dacă beți între 1 - 4 cești de ceai pe parcursul zilei, vă veți îmbunătăți concentrarea, vigilența și performanța mentală. Acest lucru se datorează a 2 componente din ceai - L-teanina și cofeina. L-teanina este un aminoacid care se găsește în ceai, ce mărește undele creierului alfa, fapt ce conduce la o stare mentală relaxată și mărește gândirea creatoare. Cofeina pe cont propriu poate crește concentrarea pe o perioadă lungă de timp, dar cofeina și L-teanina combinate pot îmbunătăți acuratețea sarcinilor pe care vă concentrați timp de până la 5 ore.


16 afișare
Medicine Park
by Tuncay Ozturk

NU 

LUCRĂM

CU CNAS

SAU

CASMB.

OBȚINE O CONSULTAȚIE GRATUITĂ!