• Tuncay Ozturk

20 DE SUGESTII DESPRE FERICIRE PENTRU O VIAȚĂ ÎMPLINITĂ



Fericirea poate avea diferite valențe pentru fiecare dintre noi. Fiecare persoană are propria sa viziune legată de fericire și despre ceea ce înseamnă să te simți cu adevărat împlinit. Psihologii, spre exemplu, înțeleg fericirea ca pe o emoție care este produsă în momentul în care cineva consideră că și-a atins obiectivul. Tindem să definim bucuria ca pe o percepție subiectivă pe care oamenii o simt, divizată în două aspecte concrete: cât de satisfăcuți ne simțim în legătură cu noi înșine, și nu în ultimul rând, cantitatea de emoții pozitive sau negative pe care le putem resimți.

În consecință, care sunt aspectele pe care ar trebui să le luăm în considerare, conform neuroștiinței? Aflați în paragrafele ce urmează:

1. Adoptați o atitudine pozitivă

Gândiți-vă mereu la partea plină a paharului, la a vedea tot ceea ce este bun în oameni. Bunăstarea psihologică nu depinde numai de circumstanțele externe.

A avea o atitude pozitivă este ceva ce putem dezvolta prin consolidarea circuitelor neuronale ce sunt implicate în starea de fericire.

2. Îmbunătățiți-vă rezistența

Rezistența se referă la cât de repede ne putem regăsi după ce ne confruntăm cu adversitate și cât de repede rezistența poate fi îmbunătățită. Nu putem să împiedicăm lucrurile din a se întâmpla, dar putem deveni mai buni în a învăța să ne recuperăm după aceste situații.

3. Fiți prezenți

Deși vă poate surprinde, atenția este un factor cheie în fericirea noastră - gândiți-vă la asta. Fiind prezenți, conectându-vă la oamenii din jurul vostru, bucurându-vă de momentul prezent, totul se consolidează ca parte a fericirii iar acest fapt este în strânsă conexiune cu atenția noastră. Într-un studiu renumit realizat de Killingsworts & Gilbert, ei au văzut că oamenii au petrecut 47% din timpul lor, întrebându-se, ceea ce i-a făcut să fie nefericiți.

4. Empatie, altruism și generozitate

Comportamentele pro-sociale sunt foarte importante pentru a determina bunăstarea și calitatea relațiilor sociale pe care le avem. De fapt, atunci când subiecții sunt forțați să trăiască în izolare socială, aceleași zone ale creierului care reacționează la durerea fizică sunt activate. Comportamentele care au creat cele mai multe legături sociale între oameni sunt altruismul și comportamentul pro-social. Altruismul nu afectează numai fericirea și bunăstarea, ci duce, de fapt, la o viață mai lungă și mai sănătoasă în întreaga cultură, vârstă și sex. Un studiu a descoperit că persoanele care au acționat generos au fost mai fericite după studiu comparativ cu persoanele care au acționat egoist. Și creșterea fericirii nu este influențată de cât de generos sunteți; doar puțină generozitate poate fi o sursă de fericire.

5. Echilibru

Echilibrul înseamnă a avea o coerență în interiorul tău care promovează pacea și echilibrul psihologic. Această stabilitate interioară ajută la menținerea convingerilor și valorilor importante pe o perioadă îndelungată de timp, dacă nu pentru totdeauna.

6. Introspecție

Este important să vă evaluați în mod corect și să fiți atenți la ceea ce faceți și la ceea ce reflectă acțiunile dvs. Negativele auto-reflecții pot duce la consecințe foarte negative, așa că ar fi de dorit să evitați acest lucru cât mai mult posibil.

7. Relația cu sinele

Relația cu tine însuți se leagă destul de mult de stima ta de sine. Modul în care vă vedeți pe voi înșivă se reflectă în acțiunile pe care le faceți, iar acțiunile pe care le faceți, au rolul de a perpetua acea imagine despre voi înșivă. Este un ciclu și depinde de dvs. dacă este unul pozitiv sau unul negativ.

8. Socializare

Oamenii sunt ființe sociale. Ne dezvoltăm prin interacțiunile sociale iar opiniile despre noi înșine, lume și viitor se bazează foarte mult pe socializare și interacțiune. Experiențele noastre ne modelează modul în care vedem lumea. Este foarte important să socializați.

Mulți oameni se luptă cu socializarea, având tulburare de anxietate socială și agorafobie și poate fi foarte greu să realizăm realizări personale dacă nu putem să interacționăm cu ceilalți.

9. Odinha

Somnul este extrem de important pentru sănătatea noastră fizică și mentală, permite corpului nostru să se relaxeze și să se refacă.

Dacă nu dormim suficient, suntem în pericol de diabet zaharat, hipertensiune arterială, boli de inimă, accident vascular cerebral și o lungă listă de alte probleme.

10. Nutriție

Știm cu toții că mâncarea este importantă pentru sănătatea noastră fizică, dar este, de asemenea, esențială pentru funcționarea creierului într-o manieră sănătoasă. Dieta sănătoasă aduce rezultate bune, în timp ce obiceiurile alimentare nesănătoase (indiferent dacă sunt subalimentarea, supraalimentarea și mâncarea nesănătoasă) pot provoca unele efecte secundare nedorite.

Subnutriția poate provoca oboseală, leșin și amețeli, deshidratare, scăderea tensiunii arteriale și ritmurile neregulate ale inimii, imposibilitatea de a rezista frigului și a volumului de sânge anormal. Supraalimentarea nu este mai bună pentru trupurile noastre, provocând dureri de corp și dificultăți cu activități fizice, probleme de respirație, boli cardiace coronariene, diabet zaharat de tip 2, accident vascular cerebral, hipertensiune arterială.

Alimentația slabă nu poate duce numai la probleme de sănătate fizică, ci și la probleme emoționale incluzând stima de sine negativă și imaginea de sine, depresia, anxietatea și alte tulburări mintale.

11. Adoptați un animal

Venind acasă, la un cățel, după o zi stresantă, poate scădea, de fapt, nivelul dvs. de cortizol. Cortizolul este hormonul de stres iar nivelurile crescute ale acestuia pot crește riscul de depresie, precum și alte boli mintale care pot afecta negativ fericirea dumneavoastră.

Acest lucru nu este limitat doar la câini, cercetările aratând că interacțiunea cu animalele în general poate reduce nivelurile de cortizol și poate ridica oxitocina, hormonul fericirii.

12. Arătați recunoștință

S-a dovedit că recunoștința crește fericirea, așa că fii recunoscător pentru toate lucrurile mici din viață. Într-un studiu, participanții au fost împărțiți în 3 grupuri: primul grup a fost instruit să scrie despre lucrurile care s-au întâmplat în timpul săptămânii în care erau recunoscători; al doilea grup a scris despre lucruri care i-au nemulțumit, iar al treilea grup a scris într-un mod neutru despre evenimente care au avut efect asupra lor. Participanții care au făcut note de recunoștință au fost mai fericiți și mai optimiști.

13. Faceți sport

Dacă nu faceți sport în mod regulat, atunci începeți să faceți acest lucru, deoarece s-a dovedit că fericirea dvs. poate fi îmbunătățită cu doar 25 de minute de exerciții regulate. Starea dumneavostră este îmbunătățită instantaneu prin eliberarea hormonilor care creează o stare de bine: serotonina, dopamina și norepinefrina. De asemenea, deveniți mai rezistenți la stres atunci când faceți sport în mod regulat. Stresul are un impact enorm asupra fericirii.

Cercetările au demonstrat că exercițiile fizice funcționează pentru tratarea depresiei, precum și prevenirea acesteia. Un studiu a constatat că persoanele care fac sport sunt mai fericite pentru că se simt mai bine în ceea ce privește corpul lor.

14. Banii nu aduc fericirea, însă o întrețin

15. Învățați ceva nou

Un studiu a arătat că învățarea unei noi abilități crește fericirea pe termen lung. Participanții la studiu s-au implicat în activități care i-au conectat cu alții, au crescut competența sau au satisfăcut nevoia de autonomie.

16. Meditați

Meditația ne ajută să ne facem fericiți prin reducerea stresului și a anxietății. Cercetarea făcută de dr. Richard Davidson, publicată în 2004, a demonstrat efectul puternic pe care îl are meditația asupra fericirii. Reacții ale creierului au fost luate de la capii călugărilor budiști în timp ce meditau pe bunătate necondiționată. Rezultatele au arătat valori anormal de mari ale creierului gama, care sunt asociate cu sentimente intense de fericire.

17. Uitați de telefonul mobil

Utilizarea excesivă a telefoanelor mobile și a altor dispozitive electronice ne poate reduce fericirea.mCând 500 de studenți au fost chestionați de cercetători, s-a constatat că, cu cât sunt mai devotați utilizatorii de telefoane mobile, cu atât sunt mai puțin fericiți. Ei aveau, de asemenea, note mai mici și erau mai îngrijorați.

18. Ascultați muzica favorită

Un studiu a constatat că ascultarea muzicii optimiste crește fericirea în doar 2 săptămâni. Participanții la studiu au reușit să-și îmbunătățească fericirea atunci când au ascultat muzică optimistă în loc de muzică sumbră. Muzica creste activitatea nucleului accumbens, o zonă a creierului care eliberează dopamină.

19. Relaxați-vă în natură

Ieșirea în natură poate da un impuls fericit imediat. Participanții la studiu au instalat o aplicație smartphone pe telefoanele lor, ce îi întreba cum se simțeau, în anumite momente din timpul zilei. Aplicația a înregistrat și coordonatele GPS la momentul întrebării. Chiar și după luarea în considerare a factorilor, cum ar fi vremea sau ceea ce făceau participanții, aflându-se într-un mediu natural, a fost cel mai mare predictor al fericirii.

20. Încărcați-vă cu optimism

Optimiștii sunt dispuși să facă planuri pozitive de a face față evenimentelor negative din viața lor, în timp ce pesimiștii sunt mai înclinați să nu facă nimic. Persoanele care au explicații optimiste pentru viață se simt de obicei mai fericite și întâmpină obstacole ca fiind provocări, și nu eșecuri. Pesimistii sunt mai înclinați să se învinuiască pentru problemele din viață și să le vadă ca pe eșecuri personale,devenind nemulțumiți în acest proces.


6 afișare
Medicine Park
by Tuncay Ozturk

NU 

LUCRĂM

CU CNAS

SAU

CASMB.

OBȚINE O CONSULTAȚIE GRATUITĂ!